Geoblog.pl    Eugene    Podróże    Sudeckie wędrówki    Kocioł Białej Łaby - wokół Kozich Grzbietów - Špindlerův Mlýn

Kocioł Białej Łaby - wokół Kozich Grzbietów - Špindlerův Mlýn

Czechy
Czechy, Karkonosze

Ze Schroniska PTTK Odrodzenie schodzimy do Przełęczy Karkonoskiej, w pobliżu Špindlerovej boudy przekraczamy granicę polsko-czeską i schodzimy w kierunku Špindlerůvego Mlýna. Cały czas w dół, trzykrotnie przekraczając szosę prowadzącą na Przełęcz Karkonoską. Przed Špindlerův Mlýn skręcamy w lewo za znakami niebieskimi do Kotła Białej Łaby pochodzenia lodowcowego. Jest to jedna z najbardziej uroczych karkonoskich dolin (Důl Bílého Labe), która długo należała do najtrudniej dostępnych miejsc gór. Niespokojna rzeczka, której kamieniste koryto usiane jest progami i kaskadami, tworzy romantyczne obrazy. Po 8 km od źródła, wpada do Łaby. W połowie doliny znajduje się schronisko Bouda u Bílého Labe. Dalej teren staje się bardziej stromszy a droga przekształca się w górską ścieżkę, w pewnym miejscu z powodu obsunięć ziemi są zbudowane sztuczne ułatwienia na skalnym zboczu Kozích hřbetów. Wychodzimy koło schroniska Luční bouda, skąd wspaniały widok na Śnieżkę. Luční bouda w Karkonoszach, jest jednym z najwyżej położonych schronisk turystycznych w Europie Środkowej na wysokości 1410 m. n.p.m. Początki schroniska sięgają II poł. XVI w. Rogal z Luční boudy i ciasto z jagodami to tradycyjne produkty tutejszej piekarni. Prezydent Republiki Czeskiej Vaclav Klaus wraz z żoną 10 sierpnia 2012 r. otworzyli w schronisku minibrowar z piwem PAROHAČ.
Od Luční boudy cofamy się czerwonym szlakiem. Po 2 km dochodzimy do punktu widokowego Krakonoš (1421 m), który jest najwyższym punktem Kozich Grzbietów (Kozí hřbety), niestety niedostępnych dla turystów. Piękne są stąd widoki na całe Karkonosze. Opadającą stromo ścieżką schodzimy do osady Svatý Petr i za nim wchodzimy do Szpindlerowego Młyna (Špindlerův Mlýn) z którego autobusem jedziemy na Przełęcz Karkonoską, pokonując 490 m różnicy wysokości z licznymi zakrętami.

Zapraszam na piękną przechadzkę wokół Kozích hřbetów

Multimedia (1)
  • rozmiar: 0,00 B  |  dodano

BoRa
BoRa - 2016-07-27 19:45
Film bardzo mi się podoba, po męczącym dniu szumiące potoczki, fenomen przeciskającej się przez skały i opadajacej bryzą wody, kwiatki i białe śliczne koźlątko wszystko to spowodowało że się zrelaksowałam.
a w 5:33 wybuchnęłam śmiechem. Przepraszam, ale tak kojąco było a tu nagła zmiana.
Świetna robota, a ostatnie sekundy jak w BBC.
pozdrawiam
BoRa

marianka - 2016-08-07 21:41
Góry, kochane góry! Po oglądaniu Twoich filmików tęsknię za nimi jeszcze bardziej, więc całe szczęście, że dziś wybrałam się na szybki wypad w pobliskie Beskidy :)

pamar
pamar - 2016-08-20 16:51
Takie niespokojne rzeczki chyba tylko w górach można spotkać

Eugene
Eugeniusz Delbowski
Zasoby: 173 wpisy173 907 komentarzy907 381 zdjęć381 169 plików multimedialnych169