Geoblog.pl    Eugene    Podróże    Z Archiwum ED    Podróż do Włoch - koleją cz. 1
1994

Podróż do Włoch - koleją cz. 1

Szwajcaria
Szwajcaria, Przez Szwajcarię na Półwysep Apeniński

Jest to film sprzed 22 lat (1994 r.), do tego nagrywany kamerą analogową, wiec jakość i rozdzielczość właściwie nie pasują do dzisiejszych realiów. Ale jest to ostatnia moja podróż do Włoch, i do tego sfilmowana (wcześniej byłem we Włoszech kilkakrotnie, ale były tylko zdjęcia). Jest to właściwie „”, jak kiedyś się podróżowało. O podróżach samolotem można było tylko pomarzyć (za drogie bilety), więc podróż odbyła się pociągiem z Bydgoszczy przez Niemcy, Szwajcarię i Włochy, które były celem naszej podróży. W drodze powrotnej jechaliśmy przez Austrię i Niemcy. Chociaż bilety kolejowe też nie były tanie, to jednak w tamtym czasie pracując w kolejnictwie, można było raz w roku otrzymać bilet uprawniający do podróży po Europie.
Spaliśmy w pociągach w czasie podróży nocnych. Siedzenia były rozkładane i spaliśmy w piątkę w jednym przedziale. Pociągami przejechaliśmy w sumie dziesięć i pół tysiąca kilometrów. Jest to pierwsza część z dwuczęściowego filmu. Jestem ciekaw waszych opinii.

Zapraszam do oglądania pierwszej części kolejowej Podróży do Włoch

Multimedia (1)
  • rozmiar: 0,00 B  |  dodano

BPE
BPE - 2016-02-25 09:46
co Ty piszesz, że kiepska jakość - jak dla mnie rewelacja ..........im starszy film tym większa pamiątka ........ja mam taki sprzed 44 lat (mój tata kręcił jak byłam w brzuchu) ........
My z kolei jak byliśmy w Alpach w 1981 nie mogliśmy dostać wizy do Włoch ....to dopiero były czasy :-)

Pamar
Pamar - 2016-02-25 16:22
Super wspomnienia, wszystko mi się podoba, nawet ubrania :)

zula - 2016-02-26 09:19
Brawo za pomysł pt."z Archiwum ED"
Miłe wspomnienia i bardzo ładnie przedstawione.
Może czas pomyśleć o powrocie do Rzymu ?
czekam na kolejny odcinek,
pozdrawiam

danach
danach - 2016-02-28 12:47
Rozczuliłeś mnie tym filmem, super,że go pokazujesz- rewelacja !!! Przywołał moje wspomnienia od pierwszej podróży do Włoch też pociagiem 1979 roku aż po wyprawę po Europie 5 lat temu :)

mamaMa
mamaMa - 2016-02-28 22:10
Ojej, znow nie moge obejrzec i znow bardzo, bardzo zaluje....

marianka - 2016-02-29 21:37
Oj, moje pierwsze podróże po Europie też były długie i powolne, w aucie, w autokarze. Takie, że mocno się czuło, że w tę podróż naprawdę się wyrusza, a nie tak jak teraz, szast-prast, dwie godziny i jest się w innym świecie :)
(żeby nie było, absolutnie nie narzekam - kocham tanie i szybkie loty!:))

BoRa
BoRa - 2016-02-29 22:01
Dla uczestników wyprawy to miłe wspomnienia, a mnie przypomina się nasza pierwsza podróż do Włoch. Specjalnie na tę okoliczność kupiliśmy kamerę. Wszystko wydawało się takie niezwykłe i warte uwiecznienia ,hehe. Fajnie tak powspominać.

Eugene
Eugeniusz Delbowski
Zasoby: 173 wpisy173 907 komentarzy907 381 zdjęć381 169 plików multimedialnych169