Geoblog.pl    Eugene    Podróże    Okolice Szklarskiej Poręby    Bobrowe Skały i prywatny szczyt Wysoki Kamień

Bobrowe Skały i prywatny szczyt Wysoki Kamień

Polska, Góry Izerskie

Czekając na pociąg na stacji Szklarska Poręba Średnia, młodzież robiła sobie śniadanie. Niestety pociągu, którym mieliśmy dojechać do pobliskiego Górzyńca nie doczekaliśmy się, więc ruszyliśmy na piechotę, przez Szklarską Porębę Dolną i Górzyniec do Bobrowych Skał.
Bobrowe Skały - znajdują się, we wschodniej części Kamienickiego Grzbietu, Gór Izerskich. Północna ściana skalna wys. około 25-30 m. Na szczycie znajduje się dobry punkt widokowy na Karkonosze. Kamienieckim Grzbietem przeszliśmy do Rozdroża Izerskiego gdzie grupa podzieliła się. Cztery osoby zdecydowały się iść dalej górami. Przez Zwalisko lub Wieczorny Zamek (wzniesienie w Górach Izerskich, w Grzbiecie Wysokim), dotarliśmy na Wysoki Kamień (1058 m). Szczyt położony w Wysokim Grzbiecie, tuż nad Szklarską Porębą. Ze szczytu rozciąga się panorama na Karkonosze, Góry Izerskie, Góry Kaczawskie oraz Rudawy Janowickie. Ciekawostką jest, że obecnie właścicielem szczytu Wysoki Kamień jest osoba prywatna, Józef Paweł Gołba. Jest to przypadek precedensowy, żeby właścicielem szczytu została osoba prywatna. W tej chwili pan Gołba kończy budowę nowego schroniska na Wysokim Kamieniu. Czynny jest bufet w którym serwowana jest m.in. zupa chłopska i szarlotka, obydwie potrawy pyszne.

Na prywatny szczyt Wysoki Kamień
Tego filmu na terenie Niemiec, nie można oglądać – przepraszam. Będzie to przedostatni film z taką niedogodnością.