Geoblog.pl    Eugene    Podróże    Słowackie Tatry Zachodnie    Muzeum Wsi Orawskiej w Brestowej

Muzeum Wsi Orawskiej w Brestowej

Słowacja
Słowacja, Muzeum Wsi Orawskiej

Trzeciego dnia nastąpiło lekkie załamanie pogody. Od rana szczyty gór w chmurach a to oznacza, że dziś nie idziemy w góry, zwiedzimy skansen oraz miejscowości Habówka i Zuberec.
Do Muzeum Wsi Orawskiej (Múzeum oravskej dédiny) oddalonego od Zwierówki 5 km idziemy pieszo. Muzeum jest usytuowane na Polanie Brestowej, przy drodze do Zwierówki. W skansenie, którego początki datują się w 1967 roku, znajduje się kilkadziesiąt obiektów architektonicznych, w tym zrębowe chaty ludowe, budynki sakralne, ziemiańskie dworki oraz zabudowania gospodarcze. Wszystkie obiekty pochodzą z rejonu Orawy.
W pobliżu skansenu znajduje się leśniczówka Brestowa (horáreň Brestová), która już w poł. XIX w była głównym wsparciem dla turystów zwiedzających Tatary Orawskie.
Sprzed leśniczówki żółtym szlakiem idziemy 5,5 km do wsi Habówka (Habovka). Habówka to duża wioska w której zachowało się jeszcze budownictwo drewniane. Do najcenniejszych zabytków Habówki należy kościół rzymskokatolicki zbudowany w 1820 r.
Z Habówki w kierunku południowym autobusem udajemy się do Zuberca. Obie miejscowości leżą bardzo blisko siebie, tworząc praktycznie jedną całość. W Zubercu również zachowały się zagrody zrębowe, a kościół pochodzi z 1933 roku.
Z Zuberca do Schroniska na Zwierówce dojechaliśmy autobusem. Mimo że dzień był pochmurny a momentami padał deszcz to i tak uważam dzień za udany.

Zapraszam do obejrzenia Muzeum Wsi Orawskiej

Multimedia (1)
  • rozmiar: 0,00 B  |  dodano

zula - 2014-02-25 07:12
...jak dobrze ,że było lekkie załamanie pogody!
Zobaczyłam dzięki temu skansen orawskiej wsi.
Film wykonany bardzo dobrze-podoba mi się i z niecierpliwością czekam na kolejny odcinek Waszej wędrówki.

blondynka
blondynka - 2014-03-13 16:25
Piękne, uwielbiam takie prawdziwe, stare chaty!

marianka - 2014-03-15 16:39
Szalenie lubię takie miejsca. Dodaję do listy miejsc do koniecznego odwiedzenia;) Byłeś może w Vlkolińcu?

Eugene
Eugene - 2014-03-15 18:41
Dziękuje.
A w Vlkolińcu nie byłem, patrzyłem w internecie – piękna wioska, która leży u podnóża Wielkiej Fatry.

teno
teno - 2014-03-16 21:24
Cieszę się, że tam wcześniej razem jeszcze pełną grupą byliśmy,Miło powspominać i zobaczyć ponownie znajome widoki.Dzięki za te piękne wspomnienia tak cudownie utrwalone.

irena2005n
irena2005n - 2014-04-16 15:58
niezwykła architektura....i eksponaty ciekawe...nigdy tam nie byłam....i może czas to zmienić i na szlak wyruszyć...pozdrawiam serdecznie...

Eugene
Eugeniusz Delbowski
Zasoby: 173 wpisy173 907 komentarzy907 381 zdjęć381 169 plików multimedialnych169